A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Офіційний веб-сайт Тетіївської районної державної адміністрації
Київська область, Тетіївський район

Про ліквідацію та реорганізацію

Дата: 04.10.2019 09:07
Кількість переглядів: 13

Прийняття рішення про ліквідацію або реорганізацію підприємства, установи, організації – важливий крок для його власника, адже реалізація цього кроку потребує здійснення повного аналізу господарської діяльності підприємства, проведення остаточних розрахунків з кредиторами, та передачу документів на зберігання до архівної установи. 

Юридична особа вважається ліквідованою або реорганізованою від дня внесення відповідного запису про її ліквідацію або реорганізацію до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців.

Серед документів, які потрібно подати державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є обов’язковою довідка з архівного відділу про прийняття документів, які підлягають довгостроковому зберіганню.

В зв’язку з цим хотілося б дати роз’яснення щодо:

- підготовки до передачі документів ліквідованого підприємства до архівної  установи.

Упорядкування і підготовка документів установи, що ліквідується, входить до обов’язків  ліквідаційної комісії або ліквідатора. Після проведення ліквідаційних заходів та завершення перевірок фінансово-господарської діяльності здійснюється підготовка документів для подальшого зберігання і використання. 

Під час проведення  експертизи  цінності  здійснюється відбір   документів  з кадрових питань (особового складу) та тимчасового зберігання, термін зберігання яких не закінчився. Одночасно відбираються документи і справи до знищення, термін зберігання яких минув.  На упорядковані  документи складаються описи  і акт про виділення до знищення документів, термін зберігання яких минув, тут слід керуватись Переліком типових документів затвердженим Наказом міністерства юстиції України від 12.04.2012 р. № 578/5, або Переліком видів документів, пов?язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ у разі ліквідації підприємств, установ, організацій, які не належать до джерел формування Національного архівного фонду затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 14.03.2013 № 430/5

До описів справ складається засвідчувальний напис, довідковий апарат: історична довідка, передмова, титульний аркуш. За консультативно-методичною та практичною допомогою в організації підготовки до передачі документів до архіву ліквідаційна комісія або ліквідатор може звернутися  до  архівного відділу.

Описи  справ та акт про виділення до знищення документів передаються на розгляд експертної комісії архівного  відділу і після схвалення  затверджуються  головою ліквідаційної комісії (ліквідатором).

При виявленні нестачі архівних документів складається Акт, що затверджується  головою ліквідаційної комісії (ліквідатором), після чого передається на розгляд експертної комісії архівного відділу.

Багато виникає питань щодо того які саме справи потрібно здавати при ліквідації підприємства.

- до опису справ з кадрових питань (особового складу) включаються  документи  заведені у діловодстві установи згідно номенклатури справ зокрема:

- накази з кадрових питань (особового складу), рішення загальних зборів про прийом, переведення, звільнення працівників, їх матеріальне заохочення, надбавки, сумісництво, виплату заробітної плати;

- статути, установчі договори, накази, рішення вищих органів про реорганізацію, перейменування установи по можливості за весь період існування установи;

-  договори, угоди, (трудові ) контракти;

-  документи з атестації робочих місць;

-  колективні договори;

- книга реєстрації табельних номерів;

- особові справи, особові картки працівників;

- особові рахунки працівників або відомості нарахування заробітної плати (при відсутності особових рахунків);

-   акти нещасних випадків на виробництві,  журнали їх реєстрації;

- табелі виходів чи наряди працівників із шкідливими умовами праці;

- інші документи, які можуть забезпечити соціальний захист працівників установи.   

      Додатково ліквідатором також передаються наступні документи:

-  ліквідаційні документи: рішення загальних зборів, вищих органів, суду, накази про ліквідацію, банкрутство установи, ліквідаційний баланс, довідки про зняття з обліку органами статистики, податковими, пенсійними органами, про закриття банківських рахунків (копії).

- до опису справ тимчасового зберігання, включаються документи, терміни зберігання яких не закінчилися.

Акт про виділення для знищення документів не внесених до Національного архівного фонду, термін зберігання яких минув, складається на всі справи установи, які знищуються. Знищення документів  проводиться після схвалення описів справ та актів архівною установою, затверджених ліквідаційною комісією (ліквідатором).

Після схвалення експертною комісією архівного відділу описів справ, ліквідатор звертається до трудового архіву з  письмовою заявою про передачу документів установи, яка ліквідується, для подальшого їх зберігання у Трудовому архіві. Документи доставляються в архів за рахунок установи, яка здає документи, разом з ними передаються описи справ та акт про виділення для знищення документів не внесених до Національного архівного фонду.

          Приймання документів буде оформлене актом приймання-передавання, один примірник якого та довідку про прийняття документів до архіву,  видається ліквідатору.

Кілька слів скажемо про реорганізацію підприємства.

Якщо в результаті реорганізації функції підприємства передаються правонаступнику, то останній приймає за актом документи, не завершені в діловодстві підприємства, яке реорганізується, та його архів.

Коли функції підприємства, що реорганізується, передаються декільком правонаступникам:

• архівні справи, віднесені до НАФ, та архівні справи з основної діяльності, строки зберігання яких ще не закінчилися, передаються до відповідного архівного відділу у зоні комплектування, якого перебуває установа;

• документи, не закінчені в діловодстві, а також документи з особового складу передаються правонаступникам за приналежністю.

У ситуації, коли зі складу підприємства, що реорганізується, виділяється структурний підрозділ, якому надаються права підприємства, такому новоствореному підприємству передають документи, не закінчені в діловодстві, що стосуються профілю діяльності «новачка», а також документи з кадрових питань (особового складу) працівників, які перейшли на роботу в новостворене підприємство.

У будь – якому випадку при прийманні – передаванні документів необхідно оформити відповідні акти.

За допомогою в організації підготовки до передачі документів до архівної установи ліквідаційна комісія або ліквідатор може звернутися  до архівного відділу

Адреса : 09800, вул. Цвіткова, 11, м. Тетіїв, Тетіївський район, Київська область, каб. № 42, тел. (04560) 5 – 24 – 64.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень