START SES
« Структура Тетіївської районної державної адміністрації | Постанова »

26.12.2014

Закон України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" передбачає право кожної застрахованої особи звернутися до територіального управління Пенсійного фонду України і отримати стосовно себе відомості, накопичені на її персональній обліковій картці в системі персоніфікованого обліку.
Природньою є потреба кожної людини, особливо передпенсійного віку, ознайомитись із накопиченими у Пенсійному фонді даними. Який же механізм персонального інформування застрахованої особи про відомості, які містяться в її обліковій картці?
На сьогоднішній день на електронних носіях Пенсійного фонду накопичено відомості вже за 15 років - з 1999-го по 2014 роки включно. Кожен працюючий повинен мати можливість перевірити, чи своєчасно і в повному обсязі роботодавець сплачує за нього внески до Пенсійного фонду, адже період сплати цих внесків і їх розмір безпосередньо впливають на величину пенсійної виплати громадянина. Постає питання, як максимально наблизити особу до її інформації незалежно від часу і простору?
Пенсійний фонд України у 2008 році розпочав впровадження системи автоматичного доступу вкладника до інформації. Це стало можливим завдяки інформаційним кіоскам – принципово новому досягненню сучасних технологій. Цей прилад являє собою комп’ютеризований високотехнологічний апарат у захищеному корпусі зі спеціальним програмним забезпеченням та сенсорним екраном для спрощеного користування. Кіоск покликаний забезпечити інтерактивний доступ до інформаційних ресурсів, які знаходяться в Інформаційному центрі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України. Він дає можливість оперувати великими обсягами інформації і за лічені секунди давати відповідь на запити громадян, які мають змогу самостійно отримати інформацію, не звертаючись до працівників Пенсійного фонду.
Основні режими інформаційного кіоску такі:
• перегляд накопичених відомостей по застрахованій особі;
• перегляд відомостей по пенсійній справі пенсіонера;
• графік прийому керівництва Пенсійного фонду;
• список документів, які необхідно подати для призначення (перерахунку) пенсії.
Використання інфокіоску не потребує від людини спеціальної підготовки і навичок роботи з комп’ютером, тому що всі кроки здійснюються простим дотиком пальця до сенсорного екрану.
За допомогою свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування кожна застрахована особа отримує доступ до даних, накопичених в системі персоніфікованого обліку.
Джерелом накопичення відомостей є звіти страхувальників, на підставі яких ведеться відповідний облік.
Відсутність інформації з будь-якого місця роботи свідчить про те, що роботодавець не подав звітності до територіального органу Пенсійного фонду. Якщо ж виникають сумніви щодо їх коректності або якісь інші проблемні питання, працівнику варто звернутися до свого роботодавця (а не до Пенсійного фонду) і з’ясувати причини можливої помилки.
Пенсіонерам ознайомитися зі своєю особистою пенсійною справою допоможе пластикове пенсійне посвідчення. При цьому слід враховувати, що в електронному вигляді надається інформація про ті основні складові пенсії, на підставі яких було визначено її розмір. Розділ «Скорочені відомості» – це загальні відомості про одержувача пенсій, зокрема, розмір призначеної йому пенсії. У розділі «Розширені відомості» відображено розміри пенсії станом на момент перерахунків (масових і індивідуальних), розміри доплат, індивідуальний коефіцієнт заробітку, середньомісячний заробіток для призначення пенсії тощо.
Доступна і прозора інформація про відомості персональної облікової картки викликає об’єктивну зацікавленість кожного працюючого у їх правильності та є ще одним стимулом у боротьбі із тіньовою зайнятістю.
Крім того, новітні інформаційні технології стоять на захисті інтересів кожного працюючого. Наприклад, якщо особа виявила факт недобросовісності свого роботодавця (несплата страхових внесків або сплата їх у неповному обсязі), то у неї є можливість вжити заходів щодо виправлення ситуації задовго до моменту призначення пенсії.
Тож пропонуємо всім бажаючим відчути на собі переваги підвищення якості обслуговування пенсіонерів і застрахованого населення та скористатися наданими можливостями сьогодні, щоб бути впевненим у майбутньому.