START SES
« Керівництво райдержадміністрації | Про доступ до публічної інформації »

03.03.2012

у пенсійний фонд в електронній формі

Завдяки розвитку систем передачі даних у Пенсійному фонді створена нова система автоматизованого формування та здачі звітності в Пенсійний фонд в електронній формі. Мета системи - надати користувачам можливість відмовитися від паперових звітів, а замість цього застосовувати Систему електронної звітності з використанням засобів електронного цифрового підпису (ЕЦП).Для користувачів системи зменшується час на підготовку та здачу звітів у Пенсійний фонд, оскільки немає необхідності особистої явки в управління Фонду, відпадає необхідність заповнювати, друкувати, підписувати й ставити печатки на десятки, сотні, а то і тисячі персональних звітів, заощаджуються засоби на папір, амортизацію техніки, транспортні витрати, а головне – робочий час керівників і бухгалтерів підприємств.
Відповідно до Законів України «Про електронний цифровий підпис» від 22 травня 2003 року №852-IV та «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 року №851-IV Пенсійним фондом України розроблений «Порядок подання звітів в електронній формі», затверджений постановою правління Фонду від 19.04.2007 №7-7 і зареєстрований у Міністерстві юстиції 27.04.2007 за №436/13703.
Електронним звітом є звіт, сформований у спеціалізованому програмному забезпеченні, з обов'язковими електронними цифровими підписами посадових осіб страхувальника. Одержати електронні цифрові підписи й печатку можна в одному із акредитованих Центрів сертифікації ключів.
Електронні звіти з обов’язковими реквізитами не вимагають підтвердження на паперовому носії та, відповідно до законодавства, є оригіналами, мають юридичну чинність і можуть використовуватись як доказ у суді або під час розгляду в досудовому порядку.
ТЕХНОЛОГІЯ ПОДАННЯ ЗВІТУ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ
1. За допомогою спеціалізованого програмного забезпечення АРМ-звіт страхувальника (АРМ-ЗС), який безкоштовно розповсюджується територіальними органами Пенсійного фонду, формується електронний звіт в xml-форматі. До поля «ім'я файлу» включено інформацію про страхувальника та час створення звіту.
2. За допомогою спеціального програмного забезпечення накладаються електронні цифрові підписи, печатка та здійснюється криптографічний захист інформації.
3. Підписаний і захищений файл передається в Центр обробки електронних звітів по електронній пошті на адресу mailto: zvit@zvit.spov.com.ua.
4. Після одержання від страхувальника електронного звіту Центр обробки електронних звітів здійснює його розшифровку, перевірку цілісності електронного звіту шляхом перевірки ЕЦП, виконує перевірку відповідності електронного звіту встановленому формату та формує квитанцію про одержання електронного звіту. Ім'я файлу квитанції відповідає імені файлу, у якому міститься прийнятий звіт, але має розширення *.rpl.
5. Центр обробки електронних звітів завіряє електронний звіт страхувальника власним ЕЦП, передає його у відповідне управління Пенсійного фонду, де страхувальник зареєстрований як платник страхових внесків. В управлінні автоматично перевіряється електронний звіт і вноситься у відповідну автоматизовану систему. Залежно від результатів перевірки, страхувальник одержує другу квитанцію, у якій вказується чи пройшло завантаження звіту. Ім'я файлу квитанції відповідає імені файлу, у якому міститься прийнятий звіт, але має розширення *.kvt.
6. Датою й часом надання звіту є дата й час, які зафіксовані у квитанції про одержання електронного звіту. Якщо в одній із квитанцій є повідомлення про помилку, необхідно її виправити та відправити новий звіт ще раз.
СТРОКИ ПОДАННЯ ЗВІТІВ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ
Для електронних звітів установлюються звітні періоди і строки подання, встановлені законодавством для відповідних звітів у паперовій формі. У випадку виявлення помилок або необхідності подачі уточнень, неможливості розшифровки квитанції або перевірки ЕЦП, страхувальник має право подати електронний звіт повторно або надати звіт на паперових носіях до управління Фонду, де страхувальник зареєстрований як платник страхових внесків. Діючим вважається останній електронний або паперовий звіт, представлений страхувальником до закінчення строків подання відповідної звітності, встановлених законодавством, а саме:
• Юридичні особи та фізичні особи з найманими працівниками – до 20 числа (включно) місяця, що настає за звітним.
ПЕРЕВАГИ
1. Скорочується час підготовки звітів приблизно в 3-4 рази.
2. В звіті значно зменшується кількість помилок, крім того звіт складений відповідно до вимог, як наслідок - виключення більшості штрафних санкцій.
3. Подання звітності без черги, не відвідуючи територіальні органи ПФУ.
4. Немає необхідності в підтвердженні даних електронних звітів у паперовому вигляді.
5. Відсутня потреба самостійно відслідковувати всі поточні зміни законодавства у формах звітності.
6. Імідж прогресивної організації, що розуміє важливість і ефективність комп'ютеризації.