START SES
« Перелік питань, порушених у зверненнях громадян до райдержадміністрації | Про інформаційне забезпечення сайту Тетіївської районної державної адміністрації »

22.11.2013

Днями в Тетіївській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «Гаряча лінія» із заступником начальника Юлією Попляс з питань адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
З 1 жовтня поточного року органи Міндоходів розпочали процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Міністерством доходів та зборів України проведено всю необхідну технічну та організаційну підготовку, щоб для підприємців цей процес був максимально комфортний. Удосконалення адміністрування єдиного внеску відбувається за рахунок розширення можливостей електронного звітування. Це безкоштовні електронні ключі, зручний онлайн-інтерфейс, консультації фахівців Міндоходів.
Утім нововведення викликає багато запитань від платників єдиного внеску.
Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання з якими абоненти звертались на «Гарячу лінію»:
Запитання: В цьому місяці я зареєструвався приватним підприємцем (загальна система оподаткування). Скільки мені потрібно сплачувати єдиного внеску, якщо я працюю без найманих працівників?
Відповідь: Фізичні особи – підприємці, які обрали загальну систему оподаткування без використання праці найманих працівників, нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 34,7% на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток) та більшою максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Слід відмітити, що мінімальний страховий внесок визначається як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та підлягає сплаті щомісяця (на даний момент це 398,01 гривень); а максимальна величина бази нарахування єдиного внеску — максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює 17 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується ЕСВ (на даний момент це 19499 гривень).

Запитання: В якому вигляді і куди подавати звітність по єдиному внеску?
Відповідь: В зв’язку з переходом від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України функцій по адмініструванню єдиного соціального внеску, з 1 жовтня 2013 року звітність по ЄСВ подається до органів Міністерства доходів і зборів. Звітність подається за основним місцем обліку платника податків.
У відповідності до положень Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міндоходів України від 09.09.2013 № 455, звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів:
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством;
- на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації;
- на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п'яти.
Зверніть увагу! Порядком 454 не передбачено направлення звітності поштою, тому звертаю увагу, що звіт надісланий поштою, не вважається поданим.

Запитання: Яке є програмне забезпечення для подання звітності по ЄСВ?
Відповідь: Для забезпечення сприятливих умов подання звітності з єдиного соціального внеску в електронному вигляді, Міністерство доходів і зборів України пропонує безкоштовне програмне забезпечення, яке можливо використовувати при формуванні та підписанні звітності безкоштовними ключами, виданими Центами сертифікації ключів Міністерства доходів і зборів:
- програмне забезпечення для формування, підписання та подання звітності „М.Е.Doc”;
- АРМ „Єдиний внесок” (тільки для формування звітності). Підписання звітності сформованої засобами АРМу „Єдиний внесок” можливо в програмі „М.Е.Doc”;
- програмне забезпечення для формування та подання звітності „iFin Zvit”.
Актуальні версії програмного забезпечення можливо безкоштовно отримати в податкових інспекціях Міндоходів за місцем обліку платника єдиного соціального внеску, на офіційному веб - порталі Міністерства доходів і зборів України, а також на сайті Головного управління.